Wednesday 6 August 2014

Aktiviti di petang raya!

Assalamualaikum & hye!
nie nak update entry citer yang lemau 
iaitu aktiviti 'berfaedah' dipetang 1 Syawal...

memandangkan dihari raya tue takde apa-apa sangat nak buat
nak tunggu orang beraya pun macam takde je nak datang
penat aku tunggu tau..sobss..sobss
bila aku tunggu tak nak datang..aku dah keluar jejalan baru nak datang...sobssssss

last-last ayah aku ajak gi menyemak kat pekan Gemas
katanyer nak cuci mata tengok stesen keretapi Gemas yang baru
takdela baru sangat tapi baru jugala bagi kami yang dah lama tak balik Negeri Sembilan nie kan


mula-mula sampai situ niatnya nak usha tempat tue je
pastue dah tetiba ayah aku ajak naik keretapi gi Segamat
nak tengok pemandangan katanya
sambil-sambil mengenang nostalgia naik keretapi katanya...layankan jela

so ayah aku pun belila tiket untuk ke Segamat


tiket pun dah beli
time untuk tunggu keretapi sampai!


tunggu dan terus tunggu dengan sabar
bila keretapi nak sampai nie
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
jeng...jeng..jeng..


sampai juga keretapi!

perjalanan menaiki keretapi dari Gemas ke Segamat takdela lama mana pun
cuma amik masa 30 ke 40 minit je untuk sampai ke Segamat
lagi cepat sampai dari naik kereta hokkay!
dah le murah...tiket baru harga RM 10 sehala

lepas lebih kurang 40 minit dalam keretapi tue
kitaorang pun selamat sampai ke pekan Segamat..alhamdulillah!

sempatla jalan 2, 3 tapak kat area stesen keretapi Segamat tue..
sebab masa tak mengizinkan nak jalan jauh-jauh..
lain kali lah yerrr..

sementara duk tunggu keretapi untuk balik ke Gemas
aku sempat lagi meluangkan masa dengan


dan nie


hehehehehehe
yela boring duk tunggu keretapi tak mai-mai lagi..
makan ler kudapan nie dulukan..

lepas dekat setengah jam tunggu 
keretapi pun sampai untuk balik ke Gemas.

Alhamdulillah dapat sampai ke Gemas dengan selamat
InsyaAllah ada rezeki kami jejak Segamat lagi tau!
lain kali bukan takat cuci mata je..siap nak pokaikan poket ayah aku sekali
*ok nie tak baik...aku type je tapi tak sampai hati nak buat camtue..hehe*

'Berfaedah' sungguh aktiviti satu syawal aku..
ekekekkekekeke

kbye!







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...